Otthon → Események

Kedves balánbányai állampolgárok,


Kérjük olvassák el a továbbiakban feltüntetett anyagot valamint véleményük kifejezésére, legyen az hozzászólás, kijavítás vagy javaslat, használják a megjegyzések részt.

Az alábbi anyagok összesűritik önök véleményét a város fejlesztési állapotáról, valamint a helyi fejlesztési elsődleges irányokról, a célpontokról és az érvényesítendő intézkedésekről, Balánbánya város helyi Fejlesztési Stratégia keretén belül.

Ugyanakkor, 5 SWOT elemzés is található (közigazgatás, környezet, turizmus, társadalom és gazdaság).

Ezeket az adatok a következő események keretén belül gyűjtötték:
  • szociológiai kutatás (2011. március - április hónapok között), Balánbánya város szerte alkalmazott 201 darab kérdőív
  • 2011. április 28.-29. között szervezett workshop, mely időszak alatt 5 fókuszcsoportot telepítettek a következő területeken: környezet, társadalom, turizmus, gazdaság és közigazgatás.
  • 2011.03.30.-án, a Művelődési Ház tevékenységi nagy termében szervezett köztárgyalás


Kérjük, hogy minden egyes feltüntetett dokumentum esetében, véleménnyel, javaslattal avatkozzon be, hogy majd együtt, helységünk fejlesztésére rendkívül fontos dokumentumot dolgozzunk ki, azaz: Balánbánya város helyi Fejlesztési Stratégiája – 2010 - 2030 láthatár.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy bármely európai vagy nemzetközi alapokból finanszírozott pályázat, amit helységünk finanszírozásra ad be az elkövetkezendő években, nem támogatható amennyiben nem szerepel a város fejlesztési stratégiájának keretén belül.

Számunkra rendkívül fontos, hogy tudomást vegyünk önök véleményeikről, és természetesen, ezeket figyelembe vegyük a helység fejlesztési stratégiájáról szóló dokumentum kidolgozásakor.


Számítunk önök beavatkozására és reméljük, hogy úgy mint mi, önök is érdekeltek helységünk fennmaradása és fejlődése iránt.

Megjegyezzük, hogy véleményeiket névtelen módon is megtehetik.


AVATKOZZON BE!

SZÜKSÉGÜNK VAN A VÉLEMÉNYÉRE!




Projektcsapat, Balánbánya Város Polgármesteri Hivatala


SWOT Dokumentum Közigazgatás
SWOT Dokumentum Társadalom
SWOT Dokumentum Környezet
SWOT Dokumentum Gazdaság
SWOT Dokumentum Turizmus
Fejlesztési látomás Irányok Célpontok Intézkedések


Update! Újdonságok!

Eeredményeként:
  • 2011.10.10.-ig megtartott online köztárgyalások
  • 2011.10.11.-én a Helyi Tanács tagjaival szervezett köztárgyalás
  • valamint a helység fejlesztési stratégiájának kidolgozásába bevont szaktanácsadó tevékenysége végett

egy stratégia tervezetet (végleges dokumentum javaslatot) tudunk ma felajánlani önöknek, melyet Itt tekinthetnek meg!

Ezt a dokumentumot, 2011.10.18.-án a Helyi Tanács felé jóváhagyásra továbbítjuk. A gyűlésen részt vehet bármely érdekelt személy.

Ugyanakkor, továbbá várunk javaslatokat, ötleteket, kijavításokat az ajánlott dokumentummal szemben, és ezáltal köszönetet mondunk mindazoknak akik eddig beavatkoztak a stratégia kidolgozásában.

A Projektcsapat


2011.10.10.-ig feltüntetett önök véleményeikkel kiegészített stratégiai dokumentumok

SWOT Dokumentum Közigazgatás
SWOT Dokumentum Társadalom
SWOT Dokumentum Környezet
SWOT Dokumentum Gazdaság
SWOT Dokumentum Turizmus
Fejlesztési látomás Irányok Célpontok Intézkedések

A feldolgozott összes véleményt gyűjtött a végleges változat készült stratégiai dokumentumot. Ez a változat itt található.

Megjegyzések

Név

Üzenet

Írja be az alábbi ellenorzo kódot:

2019-05-08 03:43:07 - EllExpono

Amoxicillin 850mg Side Effects cours du levitra en pharmacie Compra Viagra

2019-05-06 16:55:53 - Ellarbite

Viagra Uk Sales Peut Acheter Baclofene online pharmacy Viagra Verpackung Viagra Without Insurance Keflex Dialysis

2019-04-19 17:52:24 - MatObendy

Online Indian Viagra In Uae cialis canada Cyclophosphamide For Sale In Mexico Resistance To Amoxicillin

2019-03-18 18:54:02 - MatObendy

Precio Caja Cialis Low Dose Propecia Tipos De Viagra Natural cheapest cialis Find Finasteride Legally Tablet Proscar 1mg Propecia Canadian Health Care Pharmacy

2018-08-18 15:50:27 - Birgit1989

nu va laudati aiurea. Serios, nu va cunoaste nimeni si sunt sanse de 99.99% ca nimeni cu care discutati in comentarii sa nu va cunoasca vreodata. Cu ce va ajuta daca va laudati si exagerati si mintiti ca v-ati marit penisul cu Titan Gel cu x sau xx cm in cateva saptamani? De asemenea, ar fi bine sa va faceti bine temele inainte de a achizitiona Titan GEL. Este un produs destul de dubios, iar pretul sau nu este tocmai mic. Cititi parerile despre Titan GEL si asigurati-va ca este ceea ce va doriti sa incercati in acest moment. restul de aici Nu vom mai insista asadar atat de mult aici. Aceste extracte de plante, au ca principal rol cresterea / imbunatatirea circulatiei sangelui in zona (acesta este si motivul pentru care erectiile vor mai puternice), precum si unele plante afrodiziace, alaturi de plante cu un usor rol de anestezic, pentru prelungirea duratei actului sexual. Un alt atu al acestei creme este reprezentat de lipsa contraindicatiilor. Practic riscul este egal cu 0. Asta inseamna ca nu trebuie sa iti faci deloc griji de faptul ca te vei putea trezi la un moment dat cu niste probleme de sanatate sau cu functiile organismului date peste cap.

2018-04-04 14:09:03 - FloraMeinebewertung

Pareri despre crema Bust Size: Pe siteul oficial, se gasesc o serie de pareri despre crema Bust Size. Majoritatea suna cam asa: În ultimul timp, am început s? observ c? sânii mei se schimb?. Problema este c?, odat? cu vârsta, pielea începe s? atârne ?i î?i pierde elasticitatea ?i tonicitatea ini?ial?. Nu-mi mai st?tea la fel de bine în hainele cu decolteu adânc. ?i, de fapt, am încetasem s? mai cump?r astfel de haine. Îns? mi-am g?sit salvarea într-o crem? minunat?! Rezultatele m-au impresionat cu adev?rat! Dup? 2 s?pt?mâni de utilizare, ridurile ?i pliurile de pe sâni au disp?rut aproape complet, iar sânii au c?p?tat mai mult? elasticitate. Dup? o lun?, eram bombardat? de întreb?ri despre cum ?i unde mi-am f?cut o interven?ie chirurgical? atât de reu?it? – ?i pân? ast?zi nimeni nu m? crede, c? am ob?inut rezultatul cu ajutorul unei simple creme! Nu zic ca e rau, insa parca e prea bine sa nu fie rau daca intelegeti ce vreau sa zic. http://meinebewertung.org/ro/numai-opinii-si-recenzii-reale-alcobarrier-fii-tare-zii-bauturii-nu.html tulbur?ri hormonale, una dintre cele mai comune cauze de pierdere a parului; Boli de piele. Pielea infectata poate duce, de asemenea, la pierderea parului. ritmul alert al vie?ii asociate cu sarcini de lucru intensive regulate, lipsa de buna odihna, consumul de alimente pe fug? — toate acestea au un efect negativ asupra st?rii de s?n?tate a corpului ?i a p?rului, de asemenea. Omul începe s? se ocupe de probleme, cum ar fi matreata, caderea parului, varfuri despicate, fragil ?i p?rul sl?bit. Pentru a opri c?derea p?rului, pute?i folosi spray- Ast?zi, exist? mai multe moduri de a face cu probleme ale parului si scalpului, dar, din p?cate, cele mai multe mijloace de efect rapid dispare. Un salon de servicii sunt scumpe ?i nu toat? lumea le poate l?sa. Dar, de ie?ire poate fi g?sit în aceast? situa?ie dificil?. Par Spray de par Hair Megaspray te ajuta cu asta.Acest spray este cel mai recent dezvoltarea de oameni de ?tiin?? care se specializeaz? în probleme de p?r.Acesta este special conceput pentru a trata diferite tipuri de pierdere a parului si pentru a restabili parul lor un aspect s?n?tos ?i str?lucire. Din cauza compozi?iei unice a spray-ul Heyer Megasprey imediat dup? prima aplicare continu? pentru a aborda cauzele profunde ale caderii parului. meinebewertung.org/ro de exemplu

2011-12-14 12:20:21 - Ghetto King

@King peste Ghetto King Aut Caesar, aut nihil.Cave ne cadas!

2011-12-14 12:11:47 - Ghetto King

@Anonim Anonimule,in primul rand,invata sa scrii ca esti analfabet si o rusine pentru neamul tau.In al doilea rand,nu am nimic cu romanii,dimpotriva,cred ca am spus adevarul despre politica de marginalizare al orasului Balan dusa de consiliul judetean Harghita.Dar nu intelegi ce-am scris pentru ca esti analfabet si prost. Nu am aparut de nicaieri,sunt nascut in Balan si am stat in Balan pana acum un an.E o tampenie sa presupui despre mine ca as fi infractor.Tocmai am scris despre aceasta problema a orasului.Dar tu esti prost si nu intelegi.Cei ca tine trag orasul in jos,din pacate.

2011-12-09 19:27:47 - Anonim

De unde ai aparut mai Ghetto King ... vad ca stii prea multe despre acest oras s-au esti si tu vre-un infractor , care se asunde in oras s-au posibil vre-un udemerist ... Nu inteleg pana la urma ce treaba ai tu cu Romanii!

2011-12-07 09:22:02 - King peste Ghetto King

va multumesc supusii mei! VAE VICTIS

2011-12-03 14:13:29 - Ghetto King

Rectific: O problema mare o reprezinta si infractionalitatea ridicata din Balan,multi locuitori si/sau oameni de afaceri mutandu-si afacerile in alte orase din aceasta cauza.

2011-12-03 14:08:01 - Ghetto King

Nu pot sa nu observ modul jalnic si penibil in care unii stalcesc limba si gramatica romana.Va rog eu,daca nu stiti sa puneti o amarata de cratima acolo unde trebuie,mai bine abtineti-va de la comentarii. Proiectele si strategiile de dezvoltare sunt bune si ar fi si mai bune daca s-ar implementa. Multi arunca acuzatii grave si fara substrat real si dovezi asupra primarului Meres Mihai.Sunteti niste jigodii.El e sigurul primar care a si facut cate ceva pentru acest ,,oras,,.Nu pot spune acelasi lucru si despre consilierii de doi bani,pupincuristii anumitor partide si corupti pana in maduva oaselor.Exista si cateva exceptii,dar stiti proverbul...exceptia intareste regula. Fiind maghiar,stiu din surse sigure ca exista o politica de punerea Balan-ului ,,pe butuci,, ,se doreste ca orasul sa ,,moara,, practic,si asta din cauza ca majoritatea locuitorilor sunt romani.Stiind acest lucru,doar un sprijin masiv politic si economic din Bucuresti mai poate salva orasul. O problema mare o reprezinta si infractionalitatea ridicata din Balan,multi locuitori si/sau oameni de afaceri mutandu-si afacerile in alte orase.Orasul,practic e ascunzatoarea unor infractori dati in urmarire si de Interpol.Politia...ar trebui sa fie mult mai ferma cu acesti indivizi,iar actiunile in instanta sa aiba si o finalitate,si anume: o condamnare. Ar mai fi multe de spus...orasul are nevoie urgenta de investitii care sa genereze multe locuri de munca,nu 10,20,ci de ordinul miilor. Cu toate relele,Balan-ul ramane orasul nostru,dar daca nu se va schimba nimic in bine...atunci,multi nu se vor mai intoarce. Tinerii ca Robert,Mihai,etc.etc. sunt o reala sansa pentru acest oras si am tot respectul pentru ei.

2011-10-29 16:18:38 - Adrian

Identificarea si valorificarea resurselor pe termen durabil prin orice mijloace.

2011-10-20 10:32:21 - viorel

Va pot da cateva ideii de a face economie la bugetul local: 1 Consilierii locali sa renunte la indemnizatiia lunara si sa lucreze benevol (majoritatea consilierilor au afaceri si nu cred ca stau ei in cele cateva sute de lei pe care le primesc de la primarie) 2 Masinile primariei sa nu mai mearga in interes personal al primarului , viceprimarului , secretarului , fochistului etc 3 Iluminatul stradal sa functioneze doar pe timp cat este intuneric (1 ora sau 30 min zilnic conteaza foarte mult cand faci calculul la sfarsitul luni ) 4 Abonamentele pentru telefoanele de serviciu se pot reduce considerabil ( sa se foloseasca doar in interes de serviciu nu si in interes personal) 5 Toata lumea din oras sa plateasca la serviciul public de apã, canal, salubrizare ; impozite locale etc (indiferent de numele sau statutul persoanei respective) Cu aceste economii facute in decursul unui an se poate plati gazul la unitatile de invatamant pe cel putin 2 luni .

2011-10-13 22:36:18 - jurnalist

Pt comentariul I.M.pe scurt Dl. I.M nu stiu care primar nar fura un pic dar in Balan sa facut multe dar sa nu uitam nici de viceprimarii ar trebuii sa vedem ei ce fac pt oras mai ales dl viceprimar din Balan si inca ceva la anu alegeri I.M sa vedem tu ce sa faci pt oras

2011-10-13 18:59:06 - K.Cs.

E normal ca bazati pe opinia locatalirol, dar daca asteptati sa rezolve ei problema cred ca ati creat siteul degeaba. Opinia mea e sa organizati un concurs. Creati un studiu de caz cu datele existente si le trimiteti la diferite facultati( de ex economie, stiinte sociale etc.) Studentii de acolo sa formeze echipe si sa tudieze situatia actuala si sa aduca diferite solutii in fiecare domeniu. Daca o multime de firme fac aceste lucruri cu foarte mare succes de ce nu poata sa faca si un oras??? Si deobicei cei tineri aduc cele mai bune idei. Normal, concursul trebuie sa aiba si premmii fiindca timpul acordat pentru un proiect de genu este pretios si pentru studenti, si trebuie sa fiu motivati. Ca economist am rezolvat destul de multe studii de caz, si proiecte reale la firme multinationale dealungul anilor de studiu si pot sa va spun ca rezultatele au fost valoroase pentru firmele. Ganditiva de aceasa idee si astept commenterii.

2011-10-13 17:40:44 - R. Mihai

Aveti dreptate, va multumesc pentru invitatie si o accept cu mare placere.

2011-10-13 12:29:09 - tomescu

nu sunt centrale termice in gradinite? daca exista programe EUROPENE prin care se construieste din temelie o gradinita deci se poate si moderniza una veche...alternativa ar fi prin lemne daca gazul este mai scump.....la bucuresti exista posibilitatea accesarii acestor fonduri pe programe ....bine stabilite sau clare...ministeruldezvoltarii....educatiei....blabla COMPETENTA nu RECOMANDARE pentru INCOMPETENTA

2011-10-13 10:16:07 - Kristaly Tibor

Domnule Mihai. Nu stiu cine pe cine nu a inteles bine. Eu cel putin cred ca am inteles total cea ce ati scris si de prima data si de data aceasta. Nu este insa cazul sa purtam aici un dialog pentru ca acest loc nu este un site de socializare, nu cu acest scop a fost creat. Desigur putem schimba pareri si opinii si aici in masura in care acestea sunt constructive. Nu vreau sa lungesc vorba: va-am inteles de prima data (fara sa mai faceti si alte precizari). Cum am spus sunt cu totul deacord cu dv. Nu ma simt deloc ca si criticat negativ de catre dv. Am exprimat doar niste regrete de fond, la care cu totii vrem sa reflectam si sa actionam schimbari. In acest sens consider ca si dv cat si alti cetateni de bine care gandesc ca noi, pot fi actori in acest scenariu. Va multumesc pt interventia dv. si va invit cu drag oricand la o discutie personala, de ce nu si la o sticla de bere, asta in cazul in care acceptati.

2011-10-12 17:59:33 - nuareimportanta

Nu stiu cine a compus analizele Swot, dar sunt mult mai grave lucrurile - la punctele slabe. Toata treaba la o UAT porneste de la PUG, ceea ce nu exista. Ca urmare, nu ai unde sa te gospodaresti iar turismul unde sa se faca? In intravilanul orasului Balan? Nu prea ai ce vedea. Mai analizati.:)

2011-10-11 19:04:28 - R.Mihai

D-lui consilier. Vad ca e cazul sa ma explic mai bine. Initial, cand am scris comment-ul respectiv, mi se parea foarte aproape de inutilitate faptul ca am specificat sa nu se ia intr-un sens de critica negativa. Se pare ca a fost chiar inutil odata ce nu ati tinut cont de acele lucruri. In continuare, se zicea ca este un accent pus pe reformarea individului, indiferent de pozitie si clasa sociala, aici, ma refeream ca avem cu totii de lucrat la imbunatatirea noastra personala indiferent ca e vorba de primar, consilier, pensionar, profesor, elev etc. Asadar, nu blamez doar consiliul local ci cred ca avem cu totii o vina. In ce masura, o stie fiecare. De unde ati tras dvs concluzia ca scot consiliul ca inamicul nr 1, nu stiu. Ideea mea nu era sa scot pe cineva tap ispasitor, era vorba de o constientizare, dorinta fiind trezita de documentul care priveste masurile care se au in vedere si unde nu mi-a sarit in ochi sa fie vorba de astfel de masuri. In continuare, am sa ma explic cu posibilitatea sa fiu penibil. Eu va inteleg ca v-ati simtit atacat si chiar se intampla sa fim pusi in aceeasi oala de multe ori fara sa meritam. Dar din textul meu nu stiu daca asta era evident. Eu nu am spus “toti consilierii sau tot consiliul”. Daca as fi spus “liceul Bacovia este un liceu slab”nu inseamna ca toti cei din liceul Bacovia sunt slabi, nici fizic si nici la invatatura, inseamna doar ca sunt mai multi slabi la invatatura, ceea ce face ca liceul respectiv sa fie slab. La fel si in adresari de genul “consiliul local a votat …” sau “exista acea ruptura intre Consiliul Local si proiectele de dezvoltare. Sau intre primar si Consiliul Local si alte astfel de nepotriviri intre cei care decid pentru altii.” Nu cred ca trebuie sa intelegem dintr-o astfel de replica nici macar ca toti au votat, se poate unii sa fi votat pro iar altii contra, sau ca toti au probleme sau interese de ordin personal etc. Ci doar majoritatea, sau ca exista o problema la nivel majoritar, ceea ce duce la votul nu chiar rezonabil sau alte soiuri de probleme. De asemenea, cuvintele „ si alte astfel de nepotriviri intre cei care decid pentru altii.” se refera la multe alte posibilitati intre aceste persoane sau grupuri, intre acesti functionari, intre decizii.Nu inseamna ca numai consiliul greseste si primarul nu. Nu vreau sa vad ca imediat ma acuza cineva ca denigrez consiliul local si ii fac campanie primarului etc. Nu am de ce. Asadar, daca dvs credeti ca este necesar, rog un administrator sa imi modifice comment-ul sau cei care citesc sa il ia in considerare si pe acesta dar doar ca pe un „nu toti cei din consiliu”, desi, dupa cum am explicat mai sus, nici nu ar trebui inteles asa. Cu respect, R Mihai.

2011-10-11 14:25:02 - Kristaly Tibor Consilier Local

Am citit corespondenta scrisa pe aceasta pagina si am fost surprins si uimit de sinceritatea oamenilor care au scris aici sau si de intersul acordat. Sunt unele probleme care trebuie sa fie lamurite pentru uni. Se ia puterea care conduce orasul care se imparte = PRIMAR + CONSILIERI. Se stie ca aceste doua entitati de ceva vrema se bat cap in cap cu luarea deciziilor. Daca asculti o parte cealalta este de vina si daca asculti cealalta parte, este invers. Acest lucru cu siguranta a creat si creaza probleme in dialogul constructiv cea ce lipseste cu desavarsire. Persoana mea este una care recunoaste si vinovatia proprie sau de grup, dar si dezaprob neadevarurile. Nu am vrut sa scriu initial nimic aici dar spuse domnului R. Mihai m-au facut sa fac cateva remarci si cred ca le va primi asa de sincer cum le scriu si eu. Nu trebuie catalogat Consiliul Local ca un "DUSMAN DE RANGUL 1" al orasului. E cert ca nu de fiecare data suntem deacord cu deciziile Primarului, insa aceste dezacorduri au la baza unele probleme, care nu de fiecare data sunt publice. Al doilea fapt este ca, suntem 15 persoane fiecare cu pregatiri, cu ganduri diferite, dar si cu apartenete politice diferite. E greu si intr-o familie mai numeroasa, sa fii mereu in consens, dar atunci cand esti intr-o asemenea functie. Cert este ca prioritar sunteti voi cetateni. Dar din cauza ca informatia circula asa cum circula in oras, pana sa ajunga la cetateni este deja schimbat de 1000 de ori, astfel ca fiecare dintre noi, formulam la sfarsit o pareare, care nu mereu reflecta adevarul. Al treila punct este acela ca nu fiecare consilier, are interese proprii, afaceri si altele dupa cum ati precizat domnule Mihai. Sunt exceptii majore, dar din pacate toata lumea este luat in aceasi oala, cea ce nu e bine. Eu am simtit pe propria piele, ca asa cum spuneti domnule Mihai, ori de cate or am avut ocazia sa ajut pe cineva, indiferent de natura ajutorului, la urma tot asa a fost catalogat ca am facut cu scop de campanie ,chiar daca in capul meu nici nu a fost o asemenea idee. Dar asa de rau este imaginea generala creata artificial si rau voit, ca indiferent ce faci cu ce scop faci, in acest oras deja se zice anticipat = “ E CAMPANIE”........trebuie sa schimbam aceasta mentalitate, trebuie sa vedem mai departe decat privim acum, trebuie sa recastigam increderea unul in celalalt si cred ca atunci, impreuna putem sa facem ceva pentru acest oras. Eu respect opiniile tuturor si sa stiti ca si ascult parerile tuturor. Astept sa fiu contactat de orice cetatean al acestui oras si in nume propriu sau in grupul din care fac parte, incerc sa ajut in limta posibilitatiilor mele asa cum am facut si pana acum, fara sa astept vreo apreciere pentru acesta. Eu cand am intrat in Consiliu, am promis ca voi ajuta asa cum pot pe toata lumea, asa am si facut, dar cu siguranta sunt multi care dezaproba, si tot atat de multi sunt cei care aprecieaza acest lucru. Om sunt si eu ca oricare altul si cu bune si cu rele. Voi insusi in cadrul acestui proiect tot ce tine de mine si voi acorda un sprijin real, atat celor care elaboreaza si coordoneaza acest proiect, cat si voua cetateni ai orasului Balan. Respectele mele.

2011-10-10 12:46:40 - PICIUX

Parerea mea este ca turismul ar fi puctul nostru forte sa va zic si de ce?am multi perieteni din bucuresti,constanta etc si cand le arat fotografii despre orasul n ostru si muntii din jur raman practic uimiti si toti vor s vina intr-o zi aici,asta ar fi o idee pentru a dezvolta poate un proiect pentru o partie de schi,pentru evenimente,gen:tabere,sa avem ghiduri car poate sa duca strainii sa le arate imprejurimile. Iar a doua idee si cred ca ar fi cea mai profitabila atat pentru oras cat si pentru soferi ar fi sa deschiden drumul catre gheorgheni,asa soferii ar putea economisi cativa km in drum spre gheorgheni si automat orasul Balan devine asaltat de investitori,unde e populatie mare ar trebui sa fie si un hotel.o benzinarie sau pur si simplu niste cabane gen ca in miercurea ciuc pe harghita langa Partia Csipike este o cabana modesta dar minunata unde oamenii pot servi diferite lucruri.Astea 2 lucruri ar fi dupa parerea mea cele mai importante lucruri pentru dezvoltarea orasului.mult noroc!

2011-10-10 11:55:01 - Maria N.

si, ajungem sa spunem ca avem nevoie de una si de alta, ca asta trebuie sa facem dar cand sa voteze sunt impotriva. sau nu vor pur si simplu. ce se poate face? va aduc aminte ca au distrus proiect de 10 milioane euro cu Harviz si acum din ce in ce mai des nu avem apa, presiune. cum vor rezolva problema si cine va raspunde pentru aruncarea orasului in haos? si tot ei vor sa fie in continuare. cine ii va trage la raspundere?

2011-10-10 11:42:33 - I.M.

Bravo voua, sa stiti ca multa lume va tine partea. Avem un primar care fura, consilieri care nu sunt interesati decat de afacerile lor, stim cu ce va luptati. Primul lucru pe care ar trebui sa-l facem este sa scapam de hotii astia. Sa ii reclamam la ANI la DNA si la Politie. M-am saturat sa stiu ca afaceri nu au intrat in oras din cauza ca Meres nu si-a primit partea sau ca a trebuit protejat un consilier care avea si el afaceri in acelasi domeniu. Ne-am saturat de ei. O propunere concreta este sa se dezvolte un sistem de consultare permanenta a populatiei, prin Internet sau direct, cu privire la decizii, astfel incat politicienii de doi bani sa stie ca nu suntem de acord cu ei. Noi, locuitorii din Balan, chemam organele competente sa vina sa ancheteze ce se intampla in primarie in special cu banii! Unde e Prefectura, unde e curtea de conturi sau plitia ? Cand elevii stau in frig si primarul refuza sa plateasca gazul?

2011-10-09 16:54:34 - P.E.M.

Ma bucura faptul ca vad oameni interesati, oameni care-si dau parerea, dar m-as bucura si mai mult daca as vedea anual de doua ori, sa zicem, primavara si toamna, oameni care ies in fata blocului ,intra pe malul raului si curata mizeria. Dar ar fi si mai bine daca n-am avea ce curata pentru ca am avea grija de ea si de tot ceea ce ne-a mai ramas. Pentru ca nu ne-au ramas multe lucruri. Dar sa revenim... imi plac ideile, mi-ar placea daca macar 1/2 s-ar realiza, dar din pacate , ,, conducatorii,, acestui oras nu se folosesc de ideile de devotamentul de puterea celor care vor sa faca ceva, ba mai mult nici lor nu le permite sa faca ceva. Eu personal nu cred ca veti reusi cu acesit oameni , primar, consilieri sa faceti ceva, dar va urez SUCCES. Propuneri;-harti turistice ale traseelor puse atat in oras cat si pe internet, specificand dificultatea drumului. , ora de parcurs pentru diferite varste, popasuri ( cate-o banca, ici-colo).Si aici nu ma refer numai la Piatra Unica. Avem si alte frumuseti naturale prin zona! Acestea sa se faca cunoscute prin fotografii, videoclipuri harti , mass-media, dar sa apara si in oras la locul de plecare o harta bine intocmita.Cu speranta ca veti reusi sa ridicati acest oras fost minier intr-un oras turistic va doresc inca o data mult succes, rabdare si sper ca vor fi zile mai bune si in acest oras ,pentru noi, pentru copiii ,nepotii nostri., pentru ca acest lucru s-a dovedit acolo unde erau conducatori buni.

2011-10-08 09:47:33 - C.C

Sunt total de acord su Domnul R.Mihai,insa ar trebuii sa vedem care ne sunt prioritatile.Este adevarat,la fel cum ati si prezentat,exista puncte tari si puncte slabe ale orasului in care traim,dar atata timp cat acest oras nu va fii decat o fundatura din capatul lumii nu va avea cum sa prospere.Cred cu toata taria ca in momentul in care acest orasel va fii un oras de tranzit ,ca mai toate orasele din lumea asta,va incepe sa prospere,deoarece ,cred,isi va dorii toata lumea sa vada o lume neexploatata (padurea)cat si sa faca economie de timp si combustibil,astfel nu numai ne vom reabilita economic ,ci si social si turistic ;) Pe de alta parte ,cred ca daca voi,cei care implementati proiectele, impreuna cu noi totodata cei cu ,,mentalitatea grupului mineresc'' am fii parinti, ne-am revolta extraordinar in momentul in care intr-un parc de joaca pentru copii exista topogane cu scari din acelea de lemn rotunde pe care pot aluneca si aluneca oricum copii si se ranesc,exista,cred ca de nici o saptamana o casuta de lemn pentru copii,adresata copiilor de maxim pana in 7 anisori , amplasata pe CIMENT , exista gradinite si scoli fara incalzire, in schimb exista si o sala de sport fara curent electric o casa de cultura fara activitati, un spital reabilitat nefunctional si cam atat..... Propun sa ne vedem prioritatile: sa sustinem sa oferim facilitati investitorilor,colaborarea si finantarea institutiilor de invatamant,implicarea personala a celor ,,cu scaune'' in aceste prioecte. Mentionez ca e doar parerea mea si... poate conteaza.Poate daca mi s-ar oferii ocazia sa plec de aici as face-o pentru copilul meu dar niciodata nu mi-as vinde apartamentul sa plec definitiv,aici e ACASA pentru noi, Cu mult drag C.C

2011-10-07 14:20:08 - R.Mihai

Felicitari celor care s-au implicat, pentru toata munca, nervii si sinceritatea de care au dat dovada mai ales in evidentierea defectelor, problemelor cu care ne confruntam toti cei care inca tinem la comunitatea noastra, la Balan. Vreau sa ma scuz ca nu folosesc diacriticele, am ales astfel dupa ce am vazut ca site-ul nu le interpreteaza corect. Sper sa nu fiu gresit inteles din aceasta cauza. Din cate am observat, in documentele “Swot social” si “Swot administratie”, se evidentiaza printre altele, probleme de genul: mentalitatea comunitatii este învechit? (mentalitatea grupului mineresc), blazarea, existenta unei viziuni tribale in oras, este un anumit blocaj creat de Consiliul Local vis a vis de proiectele de dezvoltare a localit??ii, sunt prea multe partide politice si de aceea viziunile sunt impartite. Nedumerirea mea a aparut in momentul in care am citit documentul privind masurile, obiectivele vizate. Nu apar, cel putin eu nu am observat, solutii propuse pentru aceste probleme. Probleme care, daca nu ma insel, au dus la refuzarea multor initiative, proiecte etc. Imi dau seama ca este foarte greu, ba chiar nebunesc sa crezi ca vei reusi sa schimbi mentalitatea unei comunitati dar cum altfel vom reusi sa facem ceva daca ramanem cu aceeasi gandire? Cum altfel se va aproba orice de natura sa ajute aceasta comunitate atat timp cat exista acea ruptura intre Consiliul Local si proiectele de dezvoltare? Sau intre primar si Consiliul Local si alte astfel de nepotriviri intre cei care decid pentru altii. Nu sunt convins ca problema este existenta mai multor partide si astfel a mai multor viziuni, ci a mai multor scopuri. Fie ca sunt personale sau doar impotriva altuia, ca acesta sa nu-si atinga propriul scop. Putem avea viziuni diferite si totusi scopuri comune, ba chiar, cred ca e mai bine sa avem viziuni multiple, ridica gradul de criticism si poate sa fie mai constructiv decat o singura viziune, iar cat timp nu vom ajunge la o mentalitate care sa o depaseasca pe cea a scopului personal, nu cred ca vom ajunge prea departe. Cum reusim asta? Cand ma gandesc la asa zise solutii care sa cuprinda o masa de oameni pe care nu prea-i poti mobiliza la o intalnire generala, fie datorita lipsei de educatie, fie datorita lipsei sperantei ca se mai poate schimba ceva sau a dispretului fata de clasa politica, cu care inseamna ca nu poti sa discuti, sa ajungi la ei si cu atat mai putin, daca luam in considerare si vechimea conceptiilor cu care traiesc de o viata intreaga, sa reusesti sa schimbi ceva, parca si mie imi vine sa sterg tot ce am scris, sau sa nu includ asta ca o masura intr-un plan. Insa, cred ca tot mai trebuie incercat, fie prin campanii de promovare, de informare, de educare. Poate ca, pana la urma, se va misca ceva. Iar daca nu, daca nu vin ei la discutii, de genul dezbatere publica, workshop, asa cum s-a organizat anul acesta, in schimb, o miscare de genul cercetarii sociologice (cum au fost acele chestionare in perioada martie-aprilie, dupa cum se anunta si pe site) poate ca ar functiona mai bine. As vrea sa vad cum un grup de persoane cu functii politice s-ar mobiliza pentru a-si pleca urechea si la spusele omului de rand chiar prin faptul ca i-ar bate el la usa, de aceasta data. Si aici nu ma refer la un mijloc pentru unii de a-si face campanie electorala ci doar de a arata ca ii pasa, de a informa, de a se informa, de a lua decizii impreuna. Si daca nici asa nu se poate, macar cei care sunt la un nivel decizional mai important, macar acestia sa dovedeasca ca fac ceva, ca incearca sa-si recastige increderea populatiei, ca sunt apti pentru functia pe care o detin, iar daca nu, macar sa se formeze de acum inainte asa cum e propus la O. III.4. Momentan, cam acestea le-am avut de spus. Sper sa nu se inteleaga ca o „critica negativa” ci mai degraba ca un accent pus pe „reformarea intelectuala” a cetateanului, indiferent de pozitie si clasa sociala. R. Mihai.

2011-10-07 12:25:51 - Sorina

o1 Sprijinirea investitorilor locali oferirea unor facilitati Consultanta prin oferirea sau gandirea unor proiecte de finantare pentru firmele din oras, institu?ii din ora?. O II 1 Pist? pentru biciclisti Reabilitarea gr?dini?elor pentru a se ridica la standarde europene

2011-10-07 12:22:40 - Razvan Munteanu

La turism cred ca este un punct tare in sine faptul ca orasul e foarte potrivit pentru practicarea sporturilor de iarna si extreme. Ma refer la o partie de ski si la zbor cu parapanta.